یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 - Sunday 12 May 2024

استعفای دو وزیر دولت جدید پرو

استعفای دو وزیر دولت جدید پرو

دو وزیر کابینه جدید پرو، در واکنش به ناآرامی ها و خشونت ها در این کشور از سمت خود کناره گیری کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در بحبوحه ناآرامی های سیاسی در پرو، دو وزیر کابینه جدید این کشور از سمت خود استعفا دادند.

«پاتریشیا کوریا» وزیر آموزش دولت جدید پرو، روز جمعه با انتشار نامه استعفای خود در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که مروز صبح نامه استعفای خود را از سمت وزیر آموزش دولت ارائه کردم.

از سوی دیگر «ژایر پرز برانز» وزیر فرهنگ در کابینه جدید پرو نیز روز جمعه طی نامه استعفای خود را اعلام کرد.

وزیر فرهنگ پرو در متن نامه استعفای خود آورد: امروز من استعفای خود را ارائه کردم. پرو به صلح و گفتگوی موثر نیاز دارد، نه خشونت بیشتر. من از همه قدرت ها می خواهم که تامل کنند و برای ایجاد صلح برای مردم پرو پیش روند.

پس از برکناری رئیس جمهور پدرو کاستیو در ۷ دسامبر، پرو درگیر اعتراضات گسترده‌ای شده است. تظاهرکنندگان که خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام هستند، راه‌ها را مسدود کرده، فرودگاه‌ها را تصرف کرده و به ساختمان‌های نهادهای عمومی، نهادهای نظامی و انتظامی و دفاتر رسانه‌های گروهی یورش برده‌اند. این اعتراضات با آتش سوزی و حمله به مشاغل و تأسیسات تجاری همراه بوده است.

از زمان شروع اعتراضات پرو، حداقل هفت نفر کشته و بیش از ۱۱۰ افسر پلیس در درگیری با جمعیت معترضان زخمی شده اند. مقامات امنیتی پیشتر دربخش‌های آپوریماک، آرکیپا و ایکا وضعیت اضطراری اعلام کرده بودند، اما این وضعیت نیز تاکنون نتوانسته وضعیت را عادی کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *