دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - Monday 13 May 2024

تردید بیش از نیمی از آمریکایی‌ها در سلامت روانی و جسمی بایدن

تردید بیش از نیمی از آمریکایی‌ها در سلامت روانی و جسمی بایدن

نتایج یک نظرسنجی جدید از رأی‌دهندگان آمریکایی نشان داد که کمتر از نیمی از آن‌ها به توانایی‌های جو بایدن برای انجام وظایفش به عنوان رئیس‌جمهورشان باور دارند.

به گزارش فارس، تعداد فزاینده‌ای از رأی‌دهندگان آمریکایی در صلاحیت جسمی و ذهنی رئیس‌جمهورشان برای انجام وظایف خود تردید دارند.

نظرسنجی جدید «پالتیکو/مورنینگ کانسالت» در روز چهارشنبه نشان داد که کمتر از نیمی از افراد مورد پرسش واقعاً به توانایی‌های بایدن باور دارند. نتایج نظرسنجی نشان داد که تنها ۴۰ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که بایدن -مسن‌ترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده- از سلامتی خوبی برخوردار است، ۴۶ درصد فکر می‌کنند که او از نظر روانی وضعیت مناسبی دارد و ۴۴ درصد معتقدند که وضعیت او باثبات است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که تنها ۴۱ درصد از رأی دهندگان معتقدند که بایدن در مجموع قادر به هدایت ایالات متحده است.

این نتایج نشان‌دهنده تغییر ۲۹ درصدی در افکار عمومی در خصوص وضعیت سلامت روانی و جسمی بایدن نسبت به آخرین نظرسنجی مورنینگ کانسالت در اکتبر ۲۰۲۰ است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۴۴ درصد از شرکت‌کنندگان آمریکایی عملکرد بایدن به عنوان رئیس‌جمهور را تایید می‌کنند. در تفکیک موضوع به موضوع، نتایج نظرسنجی نشان داد که تنها ۳۲ درصد از پاسخ‌دهندگان با مدیریت بایدن با مشکل مهاجرت غیرقانونی و ۳۸ درصد با مدیریت او در موضوع سیاست خارجی موافق هستند.

در مورد ویژگی‌های شخصی بایدن که روز شنبه ۷۹ ساله می‌شود، ۳۴ درصد از پاسخ‌دهندگان موافق بودند که رئیس‌جمهور پرانرژی است، ۳۷ درصد احساس می‌کردند که او به وضوح قادر به برقراری ارتباط است و ۳۹ درصد او را رهبری قدرتمند می‌دانستند.

پیش‌تر نتایج نظرسنجی جدید «هیل/هریس‌ایکس» نشان داد اکثر واجدان شرایط شرکت در انتخابات آمریکا، معتقدند که جو بایدن رئیس‌جمهور کنونی آمریکا باید در انتخابات ۲۰۲۴ به جای نامزد شدن مسیر را برای شخص دیگری باز کند.

در این نظرسنجی ۶۱ درصد از شرکت کنندگان گفتند که بایدن باید مسیر را برای شخص دیگری در انتخابات ۲۰۲۴ باز کند و تنها ۲۴ درصد از نامزدی مجدد بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی حمایت کردند. ۱۵ درصد دیگر نیز گفتند که هنوز در این باره به تصمیمی نرسیده‌اند.

همچنین ۴۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که معتقدند اقداماتی که بایدن از زمان ورود به کاخ سفید اتخاذ کرده کمتر از انتظار بوده و ۲۳ درصد گفتند که اقداماتش بیش از انتظارشان بوده و ۳۱ درصد نیز گفتند که بایدن مطابق انتظارشان عمل کرده است.

گاف‌ها و ضعف حافظه جو بایدن از زمان روی کار آمدنش بارها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته و منتقدانش را واداشته در سلامت روان و قابلیت‌های ذهنی او تردید کنند.

«رانی جکسون» پزشک سابق کاخ سفید که هم‌اکنون یکی از نمایندگان کنگره آمریکا است، پیش‌تر ضمن ابراز نگرانی از سلامت روانی رئیس‌جمهور ایالات متحده، پیش‌بینی کرد که بایدن قبل از پایان دوران ریاست‌جمهوری خود مجبور به استعفا شود.

فاکس نیوز نیز اخیراً گزارش داد در کتاب جدید «باب وودوارد» و «رابرت کاستا» خبرنگاران واشنگتن پست با عنوان «خطر» (Peril) گفته شده که دستیاران بایدن عمداً رئیس‌جمهور را برای ممانعت از گاف دادن او، از رویدادهای بدون متن یا مصاحبه‌های طولانی دور نگه می‌دارند. این دستیاران شامل «ران کلاین» رئیس کارکنان کاخ سفید و «آنیتا دان» مشاور بایدن می‌شوند.

در این کتاب ذکر شده آن‌ها این اثر را «دیوار» اطراف بایدن در تلاش برای مقابله با «تمایل وی به زودخشمی و اشتباهات کلامی گاه به گاه» توصیف کرده‌اند.

به گزارش فاکس نیوز، علیرغم  این تلاش‌ها، اظهارات نادرست و گاف‌های رئیس‌جمهور آمریکا همچنان ادامه داشته است.

انتهای پیام/ص

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *