یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 - Sunday 12 May 2024

وزیر خارجه ترکیه: تمایل جهان برای حل مساله قره‌باغ را حس می‌کنیم

وزیر خارجه ترکیه: تمایل جهان برای حل مساله قره‌باغ را حس می‌کنیم

*آن لیند، وزیر خارجه سوئد نیز نسبت به مناقشه جاری در قره‌باغ به رغم آتش‌بس کنونی اظهار نگرانی کرد و گفت، دو طرف درگیری‌ باید درگیری‌ها متوقف کنند.

وزیر خارجه ترکیه درخواست‌های بین‌المللی برای آتش‌بس در ناگورنو – قره‌باغ را منطقی دانست. وزیر خارجه سوئد نیز نسبت به درگیری‌های کنونی در قره‌باغ ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه همچنین اظهار کرد: کشورهای اروپایی معیارهایی دوگانه را در تعامل با ترکیه دنبال می‌کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه اظهار کرد: می‌توان با درخواست آتش‌بس و خروج نیروهای ارمنی از اراضی آذربایجان تمایل جامعه جهانی را به حل مشکل قره‌باغ لمس کرد.

او اشاره کرد، ترکیه موضعش را درخصوص قره‌باغ در همه محافل بین‌المللی گفته و از دعوت جهانی برای توقف آتش‌بس استقبال می‌کند.

وزیر خارجه ترکیه به قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان امنیت و همکاری اروپا درباره قره‌باغ اشاره کرد و گفت: تمایل جامعه جهانی را درباره حل مشکل قره‌باغ حس می‌کنیم.

این اظهارات وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه سوئد مطرح شد.

آن لیند، وزیر خارجه سوئد نیز نسبت به مناقشه جاری در قره‌باغ به رغم آتش‌بس کنونی اظهار نگرانی کرد و گفت، دو طرف درگیری‌ باید درگیری‌ها متوقف کنند.

او در کنفرانس خبری با همتای ترکیه‌ای خود مذاکرات را فراگیر و ویژه ارزیابی کرد.

وزیر خارجه سوئد درباره اوضاع قره‌باغ تاکید کرد: کشورش از تلاش‌های گروه مینسک حمایت می‌کند و پایبندی به توقف درگیری‌ها و احترام به قانون انسانی را تایید می‌کند.

او تاکید کرد، هدف گرفتن غیرنظامیان غیرقابل قبول است و حل نزاع تنها را با ابزارهای مسالمت‌آمیز ممکن است و از این رو بازگشت به میز مذاکره ضروری است.

لیند تاکید کرد، سوئیس ریاست سازمان همکاری و امنیت اروپا در دوره آینده را برعهده خواهد گرفت و نقش ترکیه در این سازمان بسیار فعال است. باید برخی مسائل بین اتحادیه اروپا و ترکیه از طریق مذاکره حل و فصل شود.

وی اظهار کرد: موضع اتحادیه اروپا درباره شمال شرق سوریه تغییر نکرده و ما مصر هستیم ترکیه از این منطقه خارج شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *