شنبه 22 اردیبهشت 1403 - Saturday 11 May 2024

پایگاه استرالیایی: جهان برای جنگ افغانستان، خواهان تحریم پاکستان است

پایگاه استرالیایی: جهان برای جنگ افغانستان، خواهان تحریم پاکستان است

* بسیاری از کارشناسان و اکثریت افغان ها معتقدند که دولت پاکستان حامی پیشروی تهاجمی طالبان علیه نیروهای دولتی در افغانستان است و اسلام آباد در همه جبهه های ممکن به این گروه تروریستی کمک کرده و می کند.

 پایگاه تحلیلی “شبکه خبرهای بزرگ (بیک نیوز نتوورک” استرالیا نوشت که بر اساس گزارش رسانه ها، صداهایی از سراسر جهان شنیده می شود که خواستار اعمال تحریم های شدید اقتصادی علیه پاکستان به دلیل جنگ نیابتی در افغانستان هستند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از این پایگاه خبری مستقر در امارات متحده عربی، بسیاری از کارشناسان و اکثریت افغان ها معتقدند که دولت پاکستان حامی پیشروی تهاجمی طالبان علیه نیروهای دولتی در افغانستان است و اسلام آباد در همه جبهه های ممکن به این گروه تروریستی کمک کرده و می کند.
براساس این گزارش، تعداد زیادی از مردم در رسانه های اجتماعی از جمله بسیاری از آنها در افغانستان، کمپین گسترده ضد پاکستانی را برای اعتراض به دخالت اسلام آباد در این کشور جنگ زده آغاز کرده اند.
به گزارش شبکه طلوع نیوز افغانستان، طی چند روز گذشته کاربران رسانه های اجتماعی با استفاده از هشتگ تحریم پاکستان هزاران پست در توییتر و سایر پلتفرم ها ارسال کردند و قصد داشتند توجه جامعه بین المللی را به اتهامات حمایت پاکستان از طالبان جلب کنند، چیزی که مقامات پاکستانی آن را رد می کنند.
کریس الکساندر دیپلمات کانادایی در توییتر خود نوشت: جمله “پاکستان را تحریم کنید” فقط یک هشتگ در توییتر نیست. این نشان دهنده عزم افغان ها و شهروندان پاکستانی بسیاری از ایالت های دیگر است که در صلح و در محیطی عاری از تهاجم و تروریسم نیابتی زندگی می کنند، اما در عین حال آرزوی استقرار در افغانستان را دارند.
این گزارش حاکی است که این جنبش رسانه های اجتماعی در بحبوحه افزایش شدید خشونت ها در سراسر افغانستان و درخواست از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تحت فشار گذاشتن طالبان برای مشارکت در مذاکرات صلح صورت می گیرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *