سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - Tuesday 07 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / 1000 واحد مسکونی با مشارکت خادمیاران رضوی استان مازندران احداث می شود

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / 1000 واحد مسکونی با مشارکت خادمیاران رضوی استان مازندران احداث می شود
دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان مازندران اظهار کرد: هزار واحد مسکونی تا سال آینده به همت دفتر مرکزی خادمیاران رضوی استان مازندران و با مشارکت سایر نهادهای استان برای محرومین ساخته خواهد شد که سهم مشارکتی خادمیاران رضوی برای تحقق این پروژه ۱۰ میلیارد تومان برآورد ‌شده است.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از مازندران، محمد اسماعیل امامزاده در نشستی که ظهر امروز با آیت‌الله سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در دفتر کانون های خدمت رضوی استان داشت بیان کرد: استان مازندران رکورددار بحث خادمیاری در سطح کشور است و این نشان از دلدادگی مردم این خطه از کشور نسبت به اهل‌بیت (ع) به‌ویژه امام رضا (ع) است.

وی اعلام کرد: بیش از ۱۵ هزار خادمیار مازندرانی تا اسفند سال ۹۷، در سامانه ثبت نام کرده اند و پس از آن سامانه ثبت نام به علت ساماندهی خادمیاران بسته شد و در حال حاضر  ۲۶۴ هزار خادمیار در کل کشور ثبت‌نام کردند.

امامزاده با بیان اینکه ساختار خادمیاری معطوف به دو کانون محله‌ای و تخصصی است، ابراز کرد: کانون خادمیاران محله‌ای در نقاط پرتجمع شهری و روستایی با محوریت مساجد یا حسینیه ها تشکیل می‌شود و امام جماعت مسجد به‌عنوان رکن اصلی این کانون، فعالیت‌های خادمیاران را نظارت می کند.

وی ادامه داد: اهم فعالیت در این کانون‌ها شناسایی تهدیدها و فرصت‌ها است، نیاز محرومان شناسایی و در جهت رفع آن به نام امام رضا(ع) تلاش خواهد شد.

فعالیت 20 کانون تخصصی

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان مازندران عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰ کانون تخصصی مشتمل بر خادمیارانی که با توجه به تخصصشان عرصه خدمت انتخاب می‌کنند مشغول به فعالیت هستند که در هفته حداقل باید ۶ ساعت پای‌کار باشند.

وی ادامه داد: این خادمیاران گزارش خدمت خود را وارد سامانه کرده تا به تأیید مسئول کانون تخصصی برسد و بعد از این فرآیند کشیک حرم به‌عنوان تشویق برای شخص خادمیار در سامانه خادمیاری آستان قدس باز می‌شود.

امامزاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر گزینش ۱۱ هزار خادمیار انجام شده که هر خادمیار بعد از 4 سال رتبه دو و پس از چهار سال دیگر رتبه یک خواهد شد و بعد با گزینش به خادم تشرفی ارتقا یافته  که باید هر هفته کشیک حرم انجام دهد.

 وی بیان کرد: در پرتو اندیشه‌ها و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه خادمیاری خیر کثیر متوجه جامعه است و اگر سامانه باز بود تاکنون بیش از۳۰ هزار خادمیار در مازندران فعال بودند که به لطف خداوند متعال تأثیرات فرهنگی خوبی در حوزه خادمیاری شاهد بودیم.

کمک به محرومان

امامزاده با تاکید بر اینکه کار خادمیاران باید منجر به خدمت برای محرومان شود، اضافه کرد: خادمیاران رضوی استان مازندران ماهانه 1.5 تا 2 میلیارد تومان برای کمک به محرومین هزینه می‌کنند که در حوزه امام رئوف با حساسیت آمارها را بررسی می‌کنیم.

وی تأکید کرد: خدمت توسط خادمیاران نباید آشکارا صورت گیرد بلکه باید شان و عزت‌نفس محرومین حفظ شود.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان مازندران با اشاره به اهدا سبد کالا در سال جاری گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۱ هزار و ۸۸۹ سبد کالا به ارزش ۷ میلیارد و ۱۲۶ میلیون تومان به جامعه هدف اهدا شده است.

 وی با بیان اینکه امسال ۱۰۵ جهیزیه به ارزش ۴۸۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان از محل کمک‌های خادمیاران تهیه شده، افزود: برخی از این سرمایه ها از سوی کانون تخصصی خیران رضوی تامین می شود.

 امامزاده با اشاره به اینکه امسال یک میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان برای درمان بیماران هزینه شده است، ابراز کرد: خدماتی که در مجموع سه ماه انجام شد ۱۰ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان هزینه در برداشت.

کمک به سیل زدگان

وی به فعالیت خادمیاران رضوی استان برای ساخت واحدهای مسکونی سیل‌زدگان اشاره کرد و افزود: هزار واحد مسکونی تا ۱۴ ماه آینده به همت دفتر مرکزی خادمیاران رضوی استان مازندران و با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، سپاه کربلا و بنیاد مسکن استان برای محرومین ساخته خواهد شد که سهم مشارکتی خادمیاران رضوی برای تحقق این پروژه ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

امامزاده بابیان اینکه در کنار هزینه‌های نقدی بسیاری از خادمیاران تخصص خود را مصروف محرومیت‌زدایی می‌کنند، یادآور شد: در جریان سیل اولین گروهی که به مدد سیل‌زدگان رفتند خادمیاران بودند، برخی خادمیاران بازنشسته معتقدند که هیچ‌گاه تا این حد جانانه کار نکرده بودند.

وی اذعان کرد: خدمات اجتماعی وظیفه‌ای برای رسیدن به اهداف فرهنگی است و تمامی فعالیت‌های حوزه خادمیاری با پیوست فرهنگی در حال انجام است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *