دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - Monday 13 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / برگزاری جلسه توجیهی آموزشی خادمیاران در گلوگاه

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / برگزاری جلسه توجیهی آموزشی خادمیاران در گلوگاه
خادمیاران گلوگاه در جلسه آموزشی جذب خادمیار و ثبت عملکرد شرکت کردند.

به گزارش آستان نیوز از مازندران، قدسی مسئول کانون های خدمت رضوی گلوگاه هدف از برگزاری این جلسه را آشنایی خادمیاران کانون های تخصصی خدمت رضوی در راستای ثبت عملکرد و در نتیجه ارائه خدمات بهتر به خادمیاران زیرمجموعه خود عنوان کرد.
همچنین در این نشست توجیهی، سهیل صالحی کارشناس معاونت خادمیاری استان، درباره آموزش های لازم سایت ثبت نام خادمیاری و طرح یاوران ابلاغ شده از سوی آستان قدس رضوی، نکاتی را متذکر شد و از علاقه ‌مندان خواست با مراجعه به دفاتر کانون های محلی و یا دفاتر شهرستان ها نسبت به ثبت نام و فعالیت اقدام ‌کنند تا بتوانند پس از حداقل ۶ ماه تا یک سال فعالیت، بر اساس سهمیه تخصیص یافته به افتخار خادمیاری نایل آیند.
وی ضمن تشریح فعالیت های حوزه خادمیاری افزود: کانون های خدمت رضوی دو نوع کانون هستند که شامل کانون های محلی یا عمومی و کانون های تخصصی می شوند .
صالحی با اشاره به اینکه بیش از یک سال است عملاً امکان عضویت جدید در سامانه خادمیاری وجود ندارد گفت: این موضوع در نظام نامه جدید ساماندهی شده و افراد و مجموعه های علاقه مند به خدمت امام هشتم علیه السلام تحت عنوان یاوران رضوی پس از گذراندن دوره‌ های آموزشی کوتاه مدت با هماهنگی کانون های خدمت رضوی در سطح استان فعالیت می کنند و در صورتی که عملکرد مطلوبی داشته باشند، افتخار خدمت در حرم مطهر رضوی را کسب خواهند کرد.
وی اعلام کرد: تا ساماندهی وضعیت موجود ثبت نام جدید نخواهیم داشت. لذا کسانی که قبلاً در سامانه ثبت ‌نام کرده ‌اند تعیین تکلیف شده و مسئولین کانون های عمومی و تخصصی آن ها را ارزیابی خواهند کرد.
صالحی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در یکی از دیدارهای خود با فعالان فرهنگی تاکید کردند اگر کارهای اجتماعی به کارهای فرهنگی گره نخورد کارهای فرهنگی ابتر خواهد بود افزود: باید دل ها را متوجه حوزه خدمات اجتماعی کرد و بعد معارف رضوی را به دل های آماده انتقال داد. زیرا اصل خادمیاری رسیدگی به محرومان و بهانه ‌ای برای گره گشایی از مشکلات مردم به نیت امام رضا علیه السلام است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *