شنبه 22 اردیبهشت 1403 - Saturday 11 May 2024

آمریکای لاتین، سهیم در شادی آرژانتین

آمریکای لاتین، سهیم در شادی آرژانتین

*آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس‌جمهوری مکزیک ، لولا داسیلوا رئیس‌جمهوری منتخب برزیل ، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا ، لوئیس آرسه رئیس‌جمهوری بولیوی ، گابریل بوریک رئیس‌جمهوری شیلی و دولت هندوراس قهرمانی تیم فوتبال آرژانتین را در جام جهانی 2022 قطر را به مربیان ، بازیکنان و مردم آرژانتین تبریک گفتند.

 آرژانتین قهرمان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر شد و پیام‌های تبریک سران آمریکای لاتین به سمت آلبی‌سلسته‌ها سرازیر شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، آرژانتین بعد از ۳۶ سال، بدون نمایش اعجاب‌انگیز دیگو مارادونا بام قهرمانی جام جهانی را فتح کرد و آرزوی لیونل مسی در این پنجمین و آخرین جام جهانیش تحقق یافت.

یکی از نخستین کسانی که به قهرمانی تیم آرژانتین به عنوان سومین جام در کل تاریخ این کشور واکنش نشان داد، آلبرتو فرناندز رئیس‌جمهوری این کشور آمریکای جنوبی بود. وی از طریق حساب کاربری خود در توییتر به بازیکنان تبریک گفت و اطمینان داد که آینده‌ای عالی در انتظار این کشور است.

«همیشه با هم، همیشه متحد. ما قهرمانان جهان هستیم. حرفی باقی نمی‌ماند. متشکرم.»

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس‌جمهوری مکزیک و لولا داسیلوا رئیس‌جمهوری منتخب برزیل نیز با ارسال پیام‌هایی از طریق شبکه‌های اجتماعی خود به جشن آرژانتینی‌ها پیوستند.

لولا داسیلوا نوشت: از پیروزی همسایگان آرژانتینی خوشحالم. بازی عالی مسی که بسیار لیاقتش را داشت و دی ماریا. به بازیکنان، کادر مربیگری و دوستم آلبرتو فرناندز تبریک می‌گویم.

لوپز اوبرادور نیز نوشت: آرژانتین: به دلیل حرفه‌ای بودن، عدالت و گویی به فرمان الهی.

دولت هندوراس این پیروزی را به مردم آرژانتین تبریک گفت و در پیامی در حساب کاربری رسمی در توییتر نوشت: “میهن بزرگ” (اشاره به آمریکای لاتین و کارائیب) این پیروزی را جشن می‌گیرد.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا با انتشار تصویری از دیگو مارادونا و لیونل مسی در صفحه توییتر خود نوشت: آرزوی بزرگ دوستم دیگو مارادونا به واقعیت پیوست: تیم آرژانتین بار دیگر قهرمان شد، برای سومین بار در تاریخ و به دست لیونل مسی.

میگل دیاز کانل رئیس‌جمهوری کوبا در صفحه توییترش نوشت: تبریک به آرژانتین. و ممنون برای این شادی به وسعت جهان که باعث می‌شود ما آمریکای‌مان را در سینه خود احساس کنیم. کوبا پیروزی شما را مانند پیروزی خود جشن می‌گیرد.

لوئیس آرسه رئیس‌جمهوری بولیوی نیز با تبریک به قهرمان جهان نوشت: باور می‌کنید، می‌جنگید و پیروز می‌شوید.

گابریل بوریک رئیس‌جمهوری شیلی نیز با تبریک به برادران آرژانتینی نوشت: چقدر فوتبال زیباست.

اوو مورالس رئیس‌جمهوری سابق بولیوی نوشت: هیجان‌انگیزترین فینال جام جهانی تاریخ را تجربه کردیم. به تیم آرژانتین برای سومین قهرمانی جام جهانی تبریک می‌گویم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *