جمعه 21 اردیبهشت 1403 - Friday 10 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اجرای طرح کانون نیکوکاری معین الضعفاء در مرکز مازندران

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اجرای طرح کانون نیکوکاری معین الضعفاء در مرکز مازندران
 

دبیر کانون های خدمت رضوی شهرستان ساری گفت: با توجه به بیانات رهبر انقلاب و نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام «تولید؛ دانش‌‌‌بنیان، اشتغال‌‌‌آفرین» هماهنگی هایی در جهت پیشبرد اهداف بلند مدت انقلاب اسلامی صورت گرفت که در همین راستا طرح نیکوکاری معین الضعفا اجرایی شد.

سید عباس حسینی نژاد دبیر کانون های خدمت رضوی شهرستان ساری در جلسه توجیهی مسئولین واحد اشتغال شهرستان های شرق استان شامل سوادکوه، سوادکوه شمالی، بابل، سیمرغ، قائمشهر، جویبار، ساری، میاندرود، نکاء، بهشهر، گلوگاه در قالب پیگیری مطالبات “طرح کانون نیکوکاری معین الضعفاء” با تبریک پیشاپیش حماسه فتح خرمشهراظهار کرد: در راه خدمت رسانی به نیازمندان، علاوه بر بحث رفاه نسبی آینده نگری و جوانب دیگر هم مد نظر قرار گیرد.
حسینی نژاد گفت: کانون کارآفرینی و اشتغال خدمت رضوی مفتخر است در سال ۱۴۰۱ که توسط مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه ای به نام تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی، نامگذاری شده است، فعالیت خود را آغاز نموده و توانسته افراد نیازمند تحت پوشش و غیر تحت پوشش را شناسایی کرده و در حد استطاعت جهت ایجاد اشتغال خرد و کسب کار خانگی کمک حال عزیزان نیازمند باشد .
وی افزود: به یاری خداوند تبارک و تعالی و توسل به نام مبارک آقاعلی بن موسی الرضا(ع) افراد دانشگاهی و با تخصص و دلسوز به نظام و مردم و رهبری را جذب نمودیم تا دغدغه و مشکلات اشتغال و معیشت مردم نیازمند استان مازندران را تا حدودی رفع نماییم.
حسن عرب مسئول کارآفرینی و اشتغال خدمت رضوی استان مازندران نیز گفت: به کارگیری کلاس های آموزشی رایگان در حوزه عروسک سازی، تراش سنگ زینتی، آموزش کاشت، داشت، برداشت و فراوری گیاهان دارویی ‌و بسته بندی محصولات، آموزش و پرورش تولید قارچ خوراکی، آموزش و تولید محصولات صنایع تبدیلی کشاورزی و باغی، آموزش خیاطی، آموزش کلاس های استارتاپ و… در شهرهای استان عزیزمان ایجاد گردد.
عرب در خصوص ارتباطات و جلسات افزود: برنامه های متعدد با مدیران ارشد استانی شامل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، کمیته امداد حضرت امام(ره)، سپاه ، سازمان بسیج مهندسین، امور زندان ها و اصلاح و تربیت زیر ۱۸سال، سازمان فنی و حرفه ای، اداره کار، دانشگاه ها، حوزه علمیه، سازمان بهزیستی و… تفاهم نامه و مجوز در حوزه کارآفرینی و اشتغال صادر و منعقد شد.
وی در پایان افزود: بر این اساس اعتبار مالی به صورت مشترک با کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) به شهرستان های استان تزريق شد تا نیازمندان حوزه اشتغال بتوانند از طرح های خود به صورت تسهیلات استفاده نمایند .
عرب گفت: در حوزه آموزش هم با سازمان فنی و حرفه ای استان مازندران نامه ای منعقد شد تا جهت آموزش و صدور مجوز برای نیازمندان صادر شود.
رضایی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان مازندران هم گفت: شاید در گذشته کسی که تحصیلات نداشت بی سواد محسوب می شد و کمی پس از آن آشنایی با کامپیوتر بیانگر داشتن سواد فرد بود ولی در حال حاضر کسی که تجربه و مهارت نداشته باشد بی سواد تلقی می شود.
وی همچنین جوانب مختلف آمادگی کمیته امداد در دادن خدمات به مددجویان معرفی شده توسط آستان قدس را نام برد و در این راستا خاطرنشان کرد: یکی از این طرح ها آمادگی برای پرداخت حق بیمه کارفرما جهت به کارگیری نیروی معرفی شده به مدت دوسال برای مناطق برخوردار و به مدت سه سال برای مددجوی معرفی شده از مناطق کم برخوردار است.
رضایی افزود: در قالب طرح  “راهوران شغلی” با واگذاری قسمتی از خط تولید یا کار در منزل برای افراد دارای این شرایط به مددجویان معرفی شده به کمیته امداد قابل انجام است.
وی گفت: مزیت این طرح نسبت به طرح تسهیلات آزاد مشاغل خانگی اداره کار که وام را به کارفرمای پشتیبان می دهد این است که راهور شغلی مالک اصلی طرح است.
رضایی افزود: آموزش های پایدارسازی در قالب آموزش های تکمیلی، سبک صحیح قراردادها، مشتری مداری، بازاریابی به مددجویان داده می شود.
وی با بیان نامه ای از حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر که فرمودند باید کسی که در مرکز حکومت شما رفت و آمد دارد با کسی که‌ در دورترین فاصله از حکومت تو دارد به یک میزان بهره‌مند گردد، بر لزوم گسترش خدمات به همه نیازمندان تاکید کرد.
وی همچنین یادآور شد: طرح های دانش بنیان در قالب اجرای طرح معین الضعفا دارای اولویت ویژه ای هستند.
وی در پایان این وعده را داد که کمیته امداد آمادگی تکمیل زنجیره تولید در شهرهای استان و کمک به افراد معرفی شده توسط آستان قدس رضوی را دارد.
خطیری معاون سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران نیز گفت : با روی کار آمدن دولت مردمی و  ابتکار عمل سازمان فنی و حرفه ای در حال حاضر آموزش ها در قالب آموزش های کوتاه مدت ارائه می گردد ولی  یکی از مشکلات این است که خانواده ها به اهمیت مهارت ها پی نبرده اند.
وی با بیان این نکته که دست های توانمند ذهن توانمند را می سازند بر لزوم آشنایی دانش آموزان با مهارت های فنی و حرفه ای تاکید کرد و در پایان از آمادگی این نهاد در آموزش نیروهای نیازمند  و هدایت این نیرو ها به بازار تولید و خودکفایی خبر داد.
در انتهای جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *