جمعه 21 اردیبهشت 1403 - Friday 10 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / برگزاری گردهمایی خادمیاران حوزه نذورات حرم مطهر رضوی

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / برگزاری گردهمایی خادمیاران حوزه نذورات حرم مطهر رضوی

به همت اداره کل نذورات آستان قدس رضوی، گردهمایی خادمیاران نذورات و دفاتر مشاوره وقف و نذر حرم مطهر رضوی در جوار این بارگاه نورانی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، این گردهمایی با حضور علیرضا اسماعیل‌زاده مدیرکل نذورات آستان قدس رضوی این آستان مقدس و جمعی از خادمیاران حوزه نذورات حرم مطهر رضوی بعدازظهر دوشنبه ۲۹ آبان ماه سال جاری در سالن مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برپا شد.

در این گردهمایی مدیرکل نذورات آستان قدس رضوی با تأکید بر این‌که خدمت در حوزه نذورات، خدمتی خدایی است، اظهار کرد: در واقع ما در تلاش هستیم تا میانجی دلدادگی ناذرانی شویم که نور خدایی به واسطه امام مهربانی‌ها در وجود آنان افتاده است. امیدوارم بتوانیم در این عرصه وظیفه خود را به بهترین شکل انجام داده و خود و خانواده‌مان را بیمه کنیم.

در ادامه اسماعیل‌زاده از دفاتر نذورات حرم مطهر رضوی به عنوان جایگاه رسمی و اصلی دریافت نذورات زائران نام برد و افزود: در سال‌های اخیر شاهد توسعه چشمگیری در بسترهای مجازی و غیرحضوری پرداخت نذورات بودیم که نقش پررنگی نیز در ارائه خدمت ما در دوران شیوع بیماری کرونا داشتند و ما توانستیم از طریق این سامانه‌ها مأموریت‌های خود را انجام دهیم.

وی با اشاره به برخی از سامانه‌های پرداخت نذورات حرم مطهر رضوی در بستر مجازی همچون سامانه جامع اینترنتی اداره کل نذورات آستان قدس رضوی به نشانی https://nazr.razavi.ir، اپلیکیشن «نسیم رضوان» و سامانه‌های بانکی گفت: در تلاش هستیم تا بسترهای لازم برای پرداخت نذورات زائران در خارج از کشور نیز فراهم شود.

ارائه گزارشی از مصارف نذورات

مدیرکل نذورات آستان قدس رضوی بیان کرد: منابع نذورات این آستان ملکوتی نخست در امور مرتبط با حرم مطهر رضوی و سپس در اولویت‌های ارائه خدمات در روستاها و شهرهای موقوفه‌دار و حل مشکلات مردم جامعه در اتفاقاتی همچون سیل و زلزله با برگزاری پویش‌های مختلف، هزینه می‌شود.

وی از نذورات مهمانسرای حضرت رضا(ع) به عنوان شاخص‌ترین نیت ناذران در پرداخت نذورات حرم مطهر رضوی نام برد و افزود: ساخت و توسعه اماکن متبرکه رضوی همچون پروژه در حال انجام احداث رواق شیخ بهایی، روشنایی و نورآرایی حرم مطهر، ایجاد وضوخانه‌ها و تعویض سنگفرش صحن انقلاب اسلامی، نمونه‌ای از اقدامات در این آستان مقدس از محل منابع نذورات است.

اسماعیل‌زاده ادامه داد: راه‌اندازی رواق کودک، برگزاری برنامه‌های معرفتی در حرم مطهر و فعالیت‌ در حوزه تحقیق و پژوهش نیز برخی از اقدامات فرهنگی از محل نذورات مردمی آستان قدس رضوی است. همچنین از منابع نذوراتی در امر اشتغالزایی بانوان سرپرست خانوار استفاده شده است.

وی به نکاتی نیز در راستای خدمات‌رسانی بهتر و شایسته‌تر خادمیاران حوزه نذورات به زائران و ناذران اشاره کرد و سپس به سؤالات تنی چند از خادمیاران حاضر در این گردهمایی پاسخ داد.

لزوم روایت قصه ناذران با ابزارهای رسانه‌ای

همچنین در این گردهمایی جواد مصطفوی مشاور اجرایی اداره کل نذورات آستان قدس رضوی در امر توسعه و ترویج نذر، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در زمینه تبلیغ و ترویج حوزه نذر این آستان مقدس ارائه داد.

وی گفت: ما در تلاش هستیم برای ترویج سنت حسنه نذر قصه ناذران حرم مطهر رضوی را با همکاری اصحاب رسانه در قالب تولید آثار رسانه‌ای روایت کنیم. در این میان، خادمیاران این حوزه نقش مهمی در یافتن این قصه‌های ناب دارند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *