جمعه 21 اردیبهشت 1403 - Friday 10 May 2024

مقام آمریکایی: تحریم‌های روسیه دائمی نیستند

مقام آمریکایی: تحریم‌های روسیه دائمی نیستند

یک مقام آمریکایی همزمان با اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه بر سر جنگ اوکراین مدعی شد: تحریم‌های روسیه دائمی نیستند و قابل بازگشت هستند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از سی ان ان، این مقام آمریکایی که نامش بیان نشده است، درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه گفت: این یک واکنش منفی به اقدامات روسیه است بنابراین ما از ورود سرمایه، فناوری و استعدادها به روسیه جلوگیری می‌کنیم و هرچه اقدامات از سوی ولادیمیر پوتین افزایش یابد، گام‌های ما نیز تشدید می‌شوند.

به گزارش سی ان ان، کاخ سفید به طور مشخص در مورد اقدامات لازم از سوی پوتین برای لغو تحریم‌ها توضیحی نداده است، اما این مقام آمریکایی گفت که در صورت «تغییر مسیر روسیه»، آمریکا تحریم‌ها را معکوس خواهد کرد.

او ادامه داد: هیچ کدام از اینها دائمی نیست. تنها جنبه ماندگار زندگی‌هایی است که از بین رفته و او هرگز نمی‌تواند آن‌ها را برگرداند. اما تحریم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانیم به شرایط موجود پاسخ دهیم و اهرم‌هایی را برای دستیابی به نتیجه‌ای که به دنبال آن هستیم، ایجاد کنیم.

آمریکا در تداوم تحریم‌ها علیه مسکو بر سر جنگ اوکراین، در تازه‌ترین بسته تحریمی خود، تحریم‌هایی علیه دو بانک روسی و دختران ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعمال کرد.

رسانه‌های آمریکایی با اعلام این تحریم‌ها، به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کردند امروز ما شوک اقتصادی علیه روسیه را افزایش می‌دهیم و تحریم‌های کاملی علیه سبربانک بزرگ‌ترین موسسه مالی روسیه و آلفا بانک بزرگ‌ترین بانک خصوصی این کشور وضع می‌کنیم.

این مقام آمریکایی که نامش بیان نشده است، به خبرنگاران گفت سبربانک نزدیک به یک سوم از کل دارایی‌های بانکی روسیه را در اختیار دارد و آمریکا اکنون بیش از دو سوم از بخش بانکی روسیه را تحریم کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را “عملیات ویژه” خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *