دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - Monday 13 May 2024

تقدیر رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل از رسیدگی ایران به مهاجران افغانستانی/ کمک‌های بین‌المللی بسیار اندک است

تقدیر رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل از رسیدگی ایران به مهاجران افغانستانی/ کمک‌های بین‌المللی بسیار اندک است

 

*در حال حاضر میزان کمک‌های سازمان‌های بین المللی برای رسیدگی به نیازهای مهاجران افغانستانی در ایران بسیار اندک است از همین رو ایران به تنهایی این حمایت‌ها را انجام می‌دهد.

 رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران گفت: بیشتر حمایت‌ها و بار رسیدگی به مشکلات مهاجران افغانستانی بر دوش ایران است.

ایو فریسن در جریان سفر مسئولان سازمان‌های بین‌المللی در امور پناهندگان به خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: کاهش حمایت‌های سازمان‌های بین‌المللی برای رسیدگی به مشکلات مهاجران افغانستانی ساکن در ایران باید به کشورهای عضو سازمان ملل متحد منتقل شود تا در این باره تصمیم‌گیری‌های لازم صورت گیرد.

رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران افزود: در حال حاضر یک مرکز برای اسکان مهاجران افغانستانی در سیستان و بلوچستان و 2 مرکز در خراسان‌رضوی دایر شده است و این نشان می‌دهد بیشتر حمایت‌ها و رسیدگی‌ها نسبت به مهاجران افغانستانی بر دوش ایران است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از کمک‌های بین‌المللی به مهاجران افغانستانی از گذشته در حال انجام بوده و بخش دیگری مربوط به دوره جدید مهاجرت از این کشور است. در حال حاضر میزان کمک‌های سازمان‌های بین المللی برای رسیدگی به نیازهای مهاجران افغانستانی در ایران بسیار اندک است از همین رو ایران به تنهایی این حمایت‌ها را انجام می‌دهد.
انتهای پیام/ز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *