دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - Monday 13 May 2024

مک‌کارتی: ایران دنبال محاصره اسرائیل است

مک‌کارتی: ایران دنبال محاصره اسرائیل است

*«کوین مک کارتی» در نطقی در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی مدعی شد: در پرتو معاهده آبراهام (معاهده عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی)، رسیدن به صلح ممکن است و کنگره از این معاهده حمایت می کند.

 رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بر حمایت از رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از محاصره شدن توسط ایران و محور مقاومت تاکید کرد.

به گزارش ایرنابه نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس نمایندگان آمریکا، «کوین مک کارتی» در نطقی در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی مدعی شد: در پرتو معاهده آبراهام (معاهده عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی)، رسیدن به صلح ممکن است و کنگره از این معاهده حمایت می کند.

وی افزود: کنگره از اسراییل (رژیم صهیونیستی) برای امضای معاهده آبراهام با همه کشورهای همسایه حمایت می کند.

این مقام آمریکایی بدون اشاره به جنایات و اقدامات تروریستی چندین دهه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه، ایران را منبع اصلی تهدید علیه رژیم صهیونیستی در منطقه معرفی کرد و مدعی شد: «تهران دنبال نا آرام کردن عراق، استقرار موشک در سوریه، تقویت حزب الله لبنان و انصارالله یمن و در نهایت محاصره اسرائیل است».

مک کارتی همچنین بر اتحاد رژیم صهیونیستی و آمریکا برای مقابله با ایران تاکید و اضافه کرد: واشنگتن – تل آویو می توانند با موشک های نقطه زن، پهپادها و حملات زیرزمینی و سایبری ایران مقابله کنند.

نکته جالب در این جاست که تا چند سال پیش مقامات رژیم صهیونیستی در سر خود رویای نیل تا فرات را می پروراندند، اما امروز نه تنها در سرزمین های اشغالی محاصره شده اند، بلکه با چالش عظیم اعتراضات مواجه هستند.

وی بدون در نظر گرفتن ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای جمهوری اسلامی و تکرار ادعاهای واشنگتن گفت: باید قاطعانه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی تلاش کنیم.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنین در ادعای دیگر، دولت چین را به دزدی فناوری از دیگر کشورها متهم کرد و از رژیم صهیونیستی خواست درباره سرمایه گذاری چینی ها در این کشور حساس باشد.

مک کارتی همچنین بر تقویت روابط پارلمانی و اقتصادی آمریکا با رژیم صهیونیستی و حمایت از این رژیم در سازمان ملل تاکید کرد.

آمریکا در حالی ایران را تهدیدی برای موجودیت رژیم اشغالگر قدس معرفی می کند که این رژیم دچار بحران داخلی و گسست سیاسی-اجتماعی گسترده است. تل‌آویو و واشنگتن تلاش دارند با طرح موضوع تهدید ایران، افکار عمومی را در سرزمین های اشغالی، از مشکلات داخلی منحرف کنند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *