جمعه 21 اردیبهشت 1403 - Friday 10 May 2024

پیام تبریک « رضا عرب » جامعه شناس ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول رسانه بین المللی ” رواپرس ” خطاب به « افشارها » به مناسبت ایّام بزرگداشت هفته بهزیستی

پیام تبریک « رضا عرب » جامعه شناس ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول رسانه بین المللی ” رواپرس ” خطاب به « افشارها » به مناسبت ایّام بزرگداشت هفته بهزیستی

اینجانب با افتخار قرابت اکنون با هفته بهزیستی را محضر حضرتعالی که از پیشگامانِ خستگی ناپذیرِ مفتخرِ فعالیّت مستمر در خدمت به بهترین ، شریفترین ، نجیب ترین ، مهربانترین ، صبورترین ، بی توقّع ترین ، کمتر دیده شده ترین و … ؛ انسان های مُتّصِف به صفت عالیه « مناعت طبع » می باشید را تبریک عرض می نمایم.

 

رسانه رسمی و بین المللی ” رواپرس “ ( دارای مجوّز انتشار 3 زبان انگلیسی ، عربی و فارسی )؛

رهبر معظّم انقلاب:

هر انسانی واقعا اگر بخواهد یک عمل خالص در خدمت مستضعفان انجام دهد یکی از مکانهایی که این کار در آنجا عملی است سازمان بهزیستی است.

 

 

 

ریاست محترم اداره بهزیستی دارالشّهدا پاکدشت ، سرکار خانم نادره افشارها ؛

«وٌ هُوُ مُحْسِنُ فَلَهَ أَجْرُهِ عِنْدَ رَبِّه وٌ لاْ خَوْفَ عَلَیْهِم وْ لاَ هُم یَحْزَنُون؛ انسانهای نیکوکار هیچ خوف و هراسی به خود راه ندهند و آسوده باشند.»(سوره بقره آیه 112 ).

استاد معظّم ؛

از مرحوم آیت الله بروجردی نقل است که فرمود: « در ایام اقامتم در بروجرد، شبی در خواب دیدم به خانه ای وارد شدم ، گفتند: رسول خدا صلی الله علیه و آله آنجا تشریف دارد ، وارد شدم و سلام کردم و در آخر مجلس که جا بود نشستم.

دیدم حضرت رسول خدا صلی الله علیه و آله در صدر مجلس جلوس فرموده است و بزرگانی از علما و زُهّاد در کنار ایشان نشسته اند و مقدّم بر همه و نزدیک تر از سایرین به رسول خدا صلی الله علیه و آله ، سید جواد طباطبایی برادر کوچک تر علامه سیّد مهدی بحرالعلوم نشسته است».

به فکر فرو رفتم که در میان این جمع کسانی هستند که هم عالِم تر از سیّد جوادند و هم زاهدتر از او چرا این امتیاز نصیب سیّد جواد شده است ؟

در همین اندیشه بودم که نبی اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: «سیّدجواد به کار مردم و اهل حاجت از همه کوشاتر بوده است».

استاد فرزانه ؛

“ابن یمین” معتقد است :

نَبُوَد مِهتری به روز و به شب ، بادۀ خوشگوار نوشیدن

یا طعام لذیذ را خوردن ، یا لباس نظیف پوشیدن

من بگویم که مِهتری چه بُوَد ، گر بخواهی ز من نیوشیدن

همگنان را ز غم رهانیدن ، در رعایات خلق کوشیدن

 

 

اینجانب با عنایت به نشانگان جَلوات اهمیّت خدمت و نیکوکاری مستتر به آنچه که شرح آن گذشت ، قرابت اکنون با هفته بهزیستی را محضر حضرتعالی که از پیشگامانِ خستگی ناپذیرِ مفتخرِ فعالیّت مستمر در خدمت به بهترین ، شریفترین ، نجیب ترین ، مهربانترین ، صبورترین ، بی توقّع ترین ، کمتر دیده شده ترین و … ؛ انسان های مُتّصِف به صفت عالیه « مناعت طبع » ؛ می باشید را تبریک عرض نموده از خداوند منّان تمنّا دارم اوّلا ” توفیق استمرار و تداوم خدمت به آن خوبان را کما فی السّابق حِصّه سرکار عالی و سایر همکاران خدومتان فرموده ثانیا ” به یُمن تشریک مساعی در مرتفع نمودن مشکلات آن عزیزان دوست داشتنیِ محبوب خداوند متعال نیز مبادرت ورزیدن بدین فریضه مسعود منتهی به گره گشایی از خلق ، صحّت و سلامتی ؛ تَرادُفِ تَعَیُّشِ علوی ( ع ) ، فاطمی ( س ) و حسینی ( ع ) اتان باشد انشاالله .

فرجام سخن نیز بر پایه اخلاق و به شرط ادب سر تکریم محضر بزرگواران خالق جملات طلاکوب ذیل فرود می آورم آنجا که بسیار نیکو آورده اند  :

* هیچ ورزشی برای قلب مفیدتر از ” خم شدن و گرفتن دست افتادگان ” نیست .

** شرم می کنم با ترازوی کودک گرسنه ای که کنار پیاده رو نشسته است وزن سیری ام را بکشم .

 

 

جامعه شناس و عضو پیوسته انجمن جامعه شناسی ایران

کارشناس خبر از دانشکده صدا و سیما ، صاحب امتیاز رسانه رسمی و بین المللی ” رواپرس “

پژوهشگر و تحلیلگر مسائل منطقه آمریکای لاتین 

رضا عرب

 

 

 

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *