شنبه 22 اردیبهشت 1403 - Saturday 11 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / مراجعه بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر به کتابخانه های رضوی در سطح مشهد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / مراجعه بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر به کتابخانه های رضوی در سطح مشهد
مسئول کتابخانه های وابسته درون شهری مشهد از مراجعه بیش از یک میلیون و 300هزار نفر به کتابخانه های موقوفاتی آستان قدس رضوی مشهد در سال 1398 خبر داد.

 صفر صالحی با اعلام این مطلب به ارائه آماری از فعالیت ها و خدمات ارائه شده در کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی در سطح شهر مشهد پرداخت و اهدا حدود 60 هزار نسخه کتاب از محل منابع اهدایی مازاد بر نیاز سازمان به 125 مرکز آموزشی و فرهنگی مشهد و شهرستان ها از طریق کتابخانه سیار را یکی از اقدامات این مجموعه عنوان کرد.
وی افزود: طی سال 98 بیش از 974هزار نسخه کتاب در محل کتابخانه ها توسط مراجعان مطالعه شده و افزون بر 657 هزار نسخه کتاب و منابع الکترونیکی به امانت داده شده است.
صفری همچنین به عضویت جدید 11641 نفر طی سال 98 در کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی در سطح شهر مشهد اشاره داشت و گفت: در سالی که گذشت قریب به 46هزار نسخه کتاب از محل مخزن کتاب در گردش ملک آباد به 29 مرکز آموزشی و فرهنگی مشهد و شهرستان ها از طریق کتابخانه سیار، امانت بلند مدت داده شد.
همچنین اهدا حدود 8 هزار نسخه مجله از محل منابع اهدایی مازاد بر نیاز سازمان به 32 مرکز آموزشی و فرهنگی مشهد و شهرستان ها از طریق کتابخانه سیار، از دیگر اقدامات این مجموعه بود که وی برشمرد.
صالحی، گستردگي كار و تنوع خدمات كتابخانه های مشهد را بسیار ملموس عنوان کرده و گفت: همكاران اين حوزه مانند سال های گذشته ارائه خدمات مطلوب به مراجعان را سرلوحه كار خود قرار داده اند
راهنمايي مراجعان در دستيابی به منابع مورد نياز و امانت منابع به آن‌ها، ارائه خدمات سمعی و بصری، برقراری نظم و سكوت و آرامش، روزآمدسازی و مجموعه سازی متناسب با نياز مراجعان از طريق شركت در جلسات گزينش كتاب، تهيه مطبوعات روز و روزآمدسازی اطلاعات كتابخانه ای از جمله اقدامات کارکنان کتابخانه های رضوی در ارائه خدمات مطلوب به مراجعان بود که وی برشمرد.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *