جمعه 21 اردیبهشت 1403 - Friday 10 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / برگزاری اردوی جهادی سلامت در شهر مراغه در شب قدر

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / برگزاری اردوی جهادی سلامت در شهر مراغه در شب قدر

به مناسبت شهادت مولی الموحدین امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه‌السلام اردوی جهادی سلامت رضوی در شب قدر در شهرستان مراغه برگزار گردید.

به گزارش آستان نیوز از آذربایجان شرقی قادری مسئول کانون سلامت مراغه و مسئول برگزاری اردو گفت: با توجه به رسالت کانون موضوعی سلامت رضوی شهرستان مراغه در جهت حفظ سلامتی و درمان بیماران برای اینکه بتوانیم این خدمت را آسان‌تر و به صورت رایگان به مخدومان ارائه کنیم اردوی جهادی سلامت رضوی توسط اکیپ سلامت رضوی شهرستان مراغه در سطح شهرستان اجرا گردید.
قادری افزود: اکیپ سلامت با برپایی اردوی جهادی با رعایت شیوه نامه های کرونایی و بهداشتی با اهدای ماسک، تب سنجی و پالس اکسیمتری و کنترل قند و فشار خون و مشاوره حقوقی و مشاوره خانواده و تحصیلی و مشاوره روانشناسی و ویزیت پزشک عمومی و اهدای داروی رایگان و آزمایش و سونوگرافی رایگان از ساعت۱۰۳۰ صبح تا ساعت ۱۷۰۰ عصر در خدمت مردم شریف و فهیم  محله عشرت آباد مسجد امام حسین علیه‌السلام مراغه بود .
وی اقدامات انجام یافته در طول اردو را چنین برشمرد: ویزیت پزشک عمومی تعداد ۱۱۵ نفر، ویزیت روانشناسی تعداد ۶ نفر، مشاوره خانواده تعداد ۱۲ نفر، مشاوره تحصیلی تعداد ۵ نفر، تهیه داوری رایگان تعداد ۹۵ نفر، تامین آزمایش رایگان تعداد ۱۲ نفر، تامین سونوگرافی رایگان تعداد ۷ نفر، کنترل فشارخون تعداد ۹۵ نفر، کنترل قند خون تعداد ۶۵ نفر، اهدای ماسک سه لایه به تعداد ۱۰۰ نفر، پالس اکسیمتری تعداد ۱۲۵نفر از جمله این خدمات بود.
قادری در رابطه با دیگر اقدامات اکیپ سلامت گفت: به علت ناتوانی مالی بیماران در این اردو ۳ نفر نیاز به جراحی چشم، سنگ کلیه، کیسه صفرا داشتند که هماهنگی برای انجام جراحی رایگان انجام شد.
وی افزود: حمل و نقل حاضرین در اردو به وسیله ۵ دستگاه ماشین شخصی خادمیاران کانون‌ موضوعی سلامت رضوی شهرستان مراغه به صورت رایگان انجام شد .
به گفته مسئول کانون سلامت طرح داروی رایگان در این اردو هم اجرا شد که نسخه های تجویزی جمع آوری و بعداز تهیه از داروخانه به طور رایگان در اختیار بیماران آن هم در درب منازلشان قرار داده شد.
قادری افزود: طرح انجام تزریقات در محل سکونت هم طرحی نو از کانون موضوعی سلامت رضوی شهرستان مراغه بود که برای رایگان شدن درمان بیماران اجرا گردید. در این طرح پرستاران با حضور در محل سکونت بیماران بدون دریافت وچهی تزریقات لازم را انجام می دهند.
وی در ادامه بیان داشت: با توجه به حضور حدود ۱۲ نفر از خادمیاران و یاوران رضوی سلامت رضوی در این اردو و با توجه اقدامات متعدد توسط اکیپ سلامت، حدود ۷۶۲ نفر خدمت در این اردو انجام گرفته است
این پزشک، مجموع ارزش ریالی اردوی جهادی هفتاد و هشت سلامت رضوی شهرستان مراغه  را  بالغ بر ۸۵/۲ میلیون تومان ذکر کرد.
وی در آخر همکاران اردوی جهادی سلامت رضوی را خانم ها، غیاثی، صابریان، عالم دوست، اشرف نیا، حسن پور، میرزالو و آقایان محمودیان، ریحانی، احمد چکانی، شاهدی ذکر نمود و از حضور این عزیزان در این اردو تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *