یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 - Sunday 12 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / کانون خدمت محله‌ای حضرت فاطمه زهرا(س) در قم افتتاح شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / کانون خدمت محله‌ای حضرت فاطمه زهرا(س) در قم افتتاح شد
همزمان با سالروز میلاد مسعود کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و نخستین روز از دهه کرامت، کانون خادمیاری محله‌ای حضرت فاطمه زهرا(س) در منطقه پردیسان قم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از قم، همزمان با شام میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)، کانون خادمیاری محله‌ای حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور امام جمعه، مسئولان فرهنگی و مسئولان کانون‌های خدمت رضوی قم افتتاح شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی، امام جمعه پردیسان در این مراسم با اشاره به جایگاه علمی و عملی حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع)، کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه(س) را به عنوان نمونه بارزی از شخصیت‌های پرورش یافته مکتب امام رضا(ع) معرفی کرد و افزود: فضائل حضرت معصومه(س) جایگاهی به این بانوی کریمه بخشید که پدر بزرگوارشان حضرت موسی بن جعفر علیه‌السلام، خطاب «فداها ابوها» را درباره ایشان بکار برد و این مقام، تا جایی ادامه یافت که هشتمین آفتاب ولایت و امامت، بهشت را پاداش زیارت با معرفت این بانوی جلیله عنوان کردند.

وی، راه‌اندازی کانون خدمت محله‌ای حضرت فاطمه زهرا(س) را که با هدف محرومیت‌زدایی و در راستای اهداف آستان قدس رضوی افتتاح شد، فرصت مغتنمی برای خدمت به محرومان قلمداد و آمادگی خود را برای حمایت از برنامه‌های رضوی این کانون خدمت رضوی اعلام کرد.

در ادامه این مراسم، ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت، با قرائت اشعاری درباره فضائل معصومین(ع) میلاد خورشید خراسان و قم را جشن گرفتند.

همچنین آیین نکوداشت سردار شهید «همایی فصیح» و تجلیل از خانواده این شهید والامقام، بخش دیگری از این مراسم نورانی بود.

در پایان این مراسم، از دختران تازه مکلف و دخترانی که نامشان به اسماء نورانی معصومه، فاطمه و زهرا زیور یافته بود، با اعطای هدایایی تقدیر به عمل آمد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *