دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - Monday 13 May 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / دعای عرفه جلوه‌ی ایمان و مراتب معنوی امام حسین(ع) است

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / دعای عرفه جلوه‌ی ایمان و مراتب معنوی امام حسین(ع) است
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دعای عرفه جلوه ایمان حضرت امام حسین(ع) است و حضرت در در قالب این دعا با کلمات و مضامینی فوق العاده با پروردگار خود مناجات می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید درایتی در گفت‌وگو با آستان نیوز با اشاره به اینکه روز عرفه؛ روز شناخت خداوند، اعتراف به گناهان، توبه و تضرع به درگاه خداوند و روز طلب حوائج از ذات مقدس ربوبی است، اظهار کرد: درب توبه از سوی پروردگار همیشه بر روی بندگانش باز است و می‌توان با تصمیم‌گیری جدی از مسیر گناه بازگردیم و مورد بخشش، لطف و عنایت حق تعالی قرار بگیریم.
وی ادامه داد: البته جبران گناه حق ناس این است که حق شخص را برگردانیم و اعاده حیثیت کنیم و درباره حقوق الهی مثلا اگر نمازی قضا شده داریم قضای آن را به جا بیاوریم.
این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه روز عرفه در دین مبین اسلام یک روز خاص برای عذرخواهی بندگان از خداوند و پذیرش آسان‌تر و راحت‌تر توبه از سوی خداوند است، گفت: خداوند در این روز مبارک وعده به بخشش و استجابت دعا داده است؛ بنابراین باید حوائج دنیا و آخرت مان را از خداوند در این روز مبارک بخواهیم و برای ادامه زندگی از خداوند استعانت بگیریم و حق تعالی را به یاری فرا بخوانیم.
درایتی با بیان اینکه در روز عرفه، دعاهایی از سوی ائمه معصومین(ع) و پروردگار متعال به بندگان رسیده است که از جمله آن ادعیه مشهور، دعای عرفه امام حسین(ع) در صحرای عرفات است، افزود: این دعا جلوه ایمان، مراتب معنوی-عرفانی و قرب الی الله بنده خالص پروردگار یعنی حضرت امام حسین(ع) در روز عرفه در صحرای مقدس عرفات است که حضرت در قالب این دعا با کلمات و مضامینی فوق العاده با پروردگار خود مناجات می‌کند.
وی اضافه کرد: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در دعای عرفه به یادآوری نعمات بی‌پایان خداوند و حمد و ثنای و ستایش الهی می‌پردازند و همچنین این امام همام در ادامه به اینکه خداوند بندزرگانش را از بلایا و حوادث از بدو تولد دور نگاه‌داشته، اشاره می‌کند.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در دعای عرفه از جمله ترس حقیقی از الله، سعادتمندی در دنیا و آخرت، ایجاد خیر و برکت در مقدرات، بی‌نیازی از گناه و معصیت، یقین و باور به دستورات الهی، عمل مخلصانه و بدون ریا و … را با نجوای اسماء و مضامین زیبا از خداوند درخواست می‌کند.

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *